piątek, 21 września 2012

Japonia na wyciągnięcie ręki - Manga i Anime:)

Witam Serdecznie Dziewczyny:)


Chciałabym Was na początku przeprosić za brak notek ale jestem chora, znowu zaatakowały zatoki.
Z tego co wiem nie jestem sama bo w blogosferze choroba też sieje spustoszenie;)
Może to jakiś zmasowany atak na bloggerów?;D


Tytuł notki mówi sam za siebie. Tak! Wreszcie rozpoczynam serię o Japonii:)
Ciesze się że tak bardzo spodobał wam się ten pomysł:)
Wiele informacji o Japonii przekazała mi moja korespondencyjna przyjaciółka Yurika więc zobaczycie ten kraj oczami Japonki:)

Serie rozpoczynam od Mangi i Anime bo kto chociaż raz nie zetknął się z anime oglądając je w telewizji:)
Na początek krótkie wyjaśnienie co to w ogóle jest Manga i Anime.



Manga - (Man - Niepohamowane, wolne; Ga - Obrazy, rysunki). 
Współcześnie to słowo oznacza Japoński komiks. Manga zazwyczaj rysowana jest w kolorach czarno - biały, czasami kolorowe jest tylko kilka pierwszych stron lub sama okładka. Manga w Japonii i poza jej granicami cieszy się ogromna popularnością i jest obdarzona głębokim szacunkiem jako sztuka
i rodzaj literatury. W obecnych czasach istnieje mnóstwo gatunków mangi która teraz nie jest tylko dla dzieci ale i dla każdej klasy społecznej.
Postacie występujące w mandze zwracają uwagę swoim wyglądem, mają drobna twarz i wielkie oczy.
Postacie wyglądają w taki właśnie sposób bowiem pierwszy mangaka był zafascynowany filmami Disneya.


Anime - skrócone angielskie słowo animation, oznaczające film animowany.
Anime jest nierozłącznie związane z mangą i grami komputerowym bo na podstawie mang i gier video powstało wiele serii anime. 
Istnieje wiele gatunków anime które mogą zawierać w sobie elementy akcji, przygody, historii dla dzieci, komedii, dramatu, erotyzmu (hentai), średniowiecznego fantasy, okultyzmu, horroru, romansu, science fiction itd.
 Niektóre anime stały się kultowe i po dziś dzień cieszą się niegasnącą popularnością.


Sama stałam się fanką wielu Mang i Anime.
Na niektórych wręcz się wychowałam:)
Teraz chciałabym Wam przedstawić te które lubię i często do nich wracam.
Może niektóre już znacie:)


1. Sailor Moon - Czarodziejka z Księżyca

Seria oparta na mandze, stworzona przez mangakę Naoko Takeuchi.

zdjęcie pochodzi ze strony skizo.org

Krótki opis fabuły:

14-letnia Usagi Tsukino spotyka pewnego dnia kota Lunę, która mówi jej, że jest wojowniczką z Księżycowego Królestwa mająca obronić świat przed złem, znaleźć reinkarnację księżniczki oraz srebrny kryształ. Dziewczyna spotyka na swojej drodze kolejno Sailor Mercury – Ami, Sailor Mars – Rei, Sailor Jupiter – Mako oraz Sailor Venus – Minako. W jej życie wkracza również tajemniczy Tuxedo Kamen (Mask) (jak się później okazuje – Mamoru Chiba). Przez całą serię Czarodziejka z Księżyca pokonuje coraz to nowszych wrogów i dowiaduje się o tym co zdarzyło się w przeszłości, kim jest księżniczka, której szukają oraz co to jest srebrny kryształ.


To ukochane anime mojego dzieciństwa:) 
Pamiętam jaki był mega szał na Czarodziejkę z Księżyca.
Każda chciała nią być, ja też;) 
Miałam nawet strój czarodziejki i swoim Księżycowym Diademem przepędzałam demona którego grał mój tata;D 
Anime kultowe,dla prawdziwych fanów pozycja nie do przeoczenia:)


2. Naruto 

Seria oparta na mandze stworzonej przez Masashiego Kishimoto.

zdjęcie pochodzi ze strony http://gonarutowallpaper.blogspot.com/

Krótki opis fabuły:

Dwanaście lat przed wydarzeniami, na których koncentruje się seria, lis demon o dziewięciu ogonach zaatakował wioskę Konoha. Pojedyncze machnięcie jednego z jego dziewięciu ogonów było w stanie stworzyć tsunami lub zniszczyć górę. Atak spowodował chaos i śmierć wielu ludzi. Sytuację opanował Czwarty Hokage, który pokonał Kyūbiego(jap. Dziewięcioogoniastego), poświęcając swoje własne życie i oddając duszę Bogu Śmierci, aby zapieczętować demona wewnątrz nowo narodzonego dziecka – własnego syna, którym jest Naruto Uzumaki. Czwarty Hokage po zapieczętowaniu Lisiego Demona został uznany za bohatera. Naruto dorastał w samotności, odrzucony przez wioskę i szukał uznania w jedyny sposób jaki znał - przez rozrabianie.
Naruto odnajduje przyjaciół w Sasuke Uchiha i Sakurze Haruno, dwojgu młodych ninja, którzy razem z nim zostali wybrani, by utworzyć trzyosobową drużynę pod dowództwem doświadczonego nauczyciela Kakashiego Hatake. Bohaterowie rozwiną nowe umiejętności, poznają lepiej siebie i innych mieszkańców osady oraz przeżyją własne przygody.


Kiedyś, dawno temu obejrzałam odcinek i się zakochałam.
Wciągnęło mnie strasznie to anime i nawet obecnie czasami oglądam któryś z moich ulubionych odcinków serii pierwszej lub kolejnej serii: Naruto Shippuuden.
Kolejne już kultowe anime.


3. Skip Beat

Anime oparte na shōjo-mandze autorstwa Yoshiki Nakamury.

zdjęcie pochodzi ze strony http://www.watchcartoononline.com.

 Krótki opis fabuły:

Główną bohaterką historii jest 16-letnia Kyōko Mogami, której przyjacielem z dzieciństwa i miłością życia jest Shō Fuwa, znany piosenkarz. 
Dziewczyna bardzo się o niego troszczy i w każdej sytuacji go wspiera. 
Pewnego razu Kyōko podsłuchuje rozmowę Shō z jego menadżerką, podczas której chłopak narzeka na Mogami i otwarcie przyznaje się, że od zawsze ją wykorzystywał. Słysząc to, Kyōko wpada w szał i przysięga Shō, że dostanie się do show-biznesu i zemści się na nim. 
W konkurencyjnej agencji o nazwie L.M.E. dziewczyna trafia na słynnego
i bardzo przystojnego aktora Rena Tsurugę, największego rywala Fuwy.

  

 Anime z dużą dawką humoru i z niezwykle wyrazistą główna bohaterką.
Uwielbiam kiedy Kyoko się złości i wyskakują z niej te małe demonki które atakują dana osobę;D
 Wciąż wychodzą nowe rozdziały mangi na które czekam z utęsknieniem.
Tak samo jak na 2 sezon tego anime:)



 I to na razie na tyle:)
Jeśli będziecie chcieli mogę też polecić Wam niektóre mangi które sama sprawdziłam i które pokochałam:)

Niestety nie maja jeszcze ekranizacji ale tylko na to czekam:)

Będę aktualizować co jakiś czas ta listę anime,dodając kolejne fantastyczne serie:)



Pozdrawiam:*
Buziaki:*

15 komentarzy:

  1. Fajna notka, jak byłam mała uwielbiałam oglądać Czarodziejki z księżyca! Życzę zdrówka ja też niedawno miałam chore zatoki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wariatka jesteś i tyle :P Ale bardzo dziękuję za miłe słowa prawie każdego dnia :P :))

    Ja nie lubię żadnych anime i tym podobnych nigdy nie oglądałam i nie mam w planach :)) Denerwują mnie takie baki i filmy. Wracaj szybko do zdrowia, zatoki to ciężka sprawa, wiem bo od małego mam z nimi problem :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jak byłam mała to oglądałam księżniczkę hahah ale mnei wkurzała zawsze ta blondi pamiętam heheh :) tak to mangi nie ogladam bo w sumie nie lubie...chociaz nie powiem kilka filmów obejrzałam. Film jaki mogę polecić to "Spirited Away" kilka razy go oglądałam i go lubię... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarodziejka z Księżyca i Naruto to pierwsze moje anime:) Jestem osobiście wielką fanką i obejrzałam już nie wiadomo ile produkcji tak samo ile przeczytałam mang:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja pamietam czarodziejki z ksiezyca :D hahahah a tak poza tym daleki wschod mnie fascynuje ale od innej strony:P,mam nadzieje,ze kiedys uda mi sie poleciec na dluugo fascynujaca wyprawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj tak blogi zarażają blogi :DD
    kurczę pamiętam jak oglądałam Czarodziejki z księżyca :DDD

    OdpowiedzUsuń
  7. całkiem ciekawie zapowiada się ta seria, miałaś dobry pomysły :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie oglądałam Czarodziejek z księżyca :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak byłam mała to szalałam za Czarodziejkami :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wszyscy chorzy :D to zdrowiej raz dwa Kochana, ja też staram się jakoś ogarnąć to przeziębienie :)
    Czarodziejki z księżyca to i ja oglądałam! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie wszyscy chorują... Oj kochana to wracaj do zdrowia szybciutko ;*
    Co do Mangi to faktycznie są mangowe bajki, które będą mi się zawsze kojarzyć z dzieciństwem... Miłe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No tak na studia;p jakos bede musiala dac sobie rade sama ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawa notka ;) ja też jestem chora więc coś jest w tym ataku na bloggerów ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiałam czarodziejkę z Księżyca! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czarodziejka z księżyca rządzi to moja bajka z dzieciństwa świetna jest:P
    zapraszam cie również na moje powitalne rozdanie
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń